mandag den 22. september 2014

Flaskebarn = forstoppelse = zoneterapi = lykke

For at gøre en laaaang historie kort, kæmpede vi 6 døgn på sygehuset med amningen - uden resultat. Selvom jeg både pumpede, brugte næsespray og fik akupunktur, gav det kun 8 ml mælk til vores lille pige, efter 1 times ammearbejde.
Vi besluttede os herefter for (med god samvittighed, men tungt hjerte), at L skulle være flaskebarn.

Vi var lykkelige for beslutningen, pigebarnet tog endelig det på hun skulle og vi havde en overordentligt tilfreds unge - i 2 døgn that is. For herefter mødte vi bagsiden af medaljen - forstoppelse!

Sundhedsplejerskerne (vi havde 4 forskellige, fordi vi fik et barn i sommerferien) sagde at det var normalt, at flaskebørn fik forstoppelse.

Første råd gik på at L skulle drikke 100 ml vand - prøv at få vand i et spædbarn - det er svært, men lykkedes dog og lige lidt hjalp det.
Andet råd gik på, at pigebarnet skulle have lactulose (afføringsmiddel) - det hjalp - MEN, sjovt nok, er bivikrningerne af lactulose ONDT I MAVEN - jo tak, det havde L ligesom i forvejen ikke. Så det hjalp ikke rigtig i det lange løb vel! Gud fri mig vel - tror aldrig vores datter har været så ulykkelig, som da vi proppede de l*rt i hende.
Tredje råd gik på at prøve movicol (2. afføringsmiddel), det hjalp også og det virkede ikke til at L havde det samme omfang af bivirkninger - men alligevel - der er sq nogle alarmklokker der ringer indeni mig, når jeg skal proppe afføringsmiddel i mit spædbarn!
Da sundhedsplejerske nr. 4 en dag informerede om, at det var meget normalt, at flaskebørn skulle have movicol i op til 2 år tænkte jeg "fadme nej".
Så efter henvisning af en gammel veninde, blev manden og jeg enige om, at prøve zoneterapi. Vi tænkte - det kan vel ikke skade!

Det skadede på ingen måde, det modsatte faktisk. Vi fik 3 behandlinger med 1 uges mellemrum mellem hver. OG siden da, har der INGEN problemer været. Jeg siger ikke, at det virker på alle børn. Men det virkede på vores og det er jeg EVIG taknemmelig for!
Vi har ikke brugt afføringsmiddel siden og det er jeg lykkelig over!

Hvorfor kan sundhedsplejerskerne ikke komme med sådan nogle råd istedet for - ja undskyld mig :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar