torsdag den 19. september 2013

Det skal prøves

Jeg har lige siden 14 års alderen kæmpet med uren hud. Og nu hvor jeg snart er 25, ku' det efterhånden være dejlig ikke at ligne en forstyrret teenager i ansigtet.

Jeg har prøvet ALT! De stribede fra matas, clinique produkterne, clerasil, apotekets renseserie, VICHY og sågar en professionel kosmetolog op til mit bryllup. Intet har hidtil haft den ønskede effekt.

Efter at have læst om samme problematik på lutteridyl's blog (et emne jeg ikke længere kan finde), begyndte jeg igen med produkterne fra Vichy. Det virker faktisk rigtig godt for mig, når bare jeg bruger koldt vand istedet for skintonic (et tip fra min kære søster). MEN, jeg er en klovn til at få renset om aftenen, så jeg får aldrig rigtig det fulde udbytte af produktet.

I mandags i go'morgen Danmark, var en hudekspert inde og fortælle om vigtigheden af at få renset om aftenen. Hun fortalte at det var ekstrem vigtig at få renset huden inden man gik i seng... Så der sad jeg med lidt røde ører i sofaen og skammede mig ;)
Heldigvis kom kvinden med et rigtig godt råd, som jeg har tænkt mig at afprøve.

Rens huden hver aften inden du går i seng med olie (f.eks. neutral baby olie til 30.- i matas). Olien påføres direkte på huden - jeg gnider den godt ind i huden og lader den sidde mens jeg børster tænder - herefter vaskes olien af med en våd vaskeklud eller svamp. Jeg påfører min hudcreme bagefter og lægger mig så i seng.

Jeg har kun prøvet dette i 2 dage, så kan ikke rigtig afgøre om det virker, men det er i hvert fald nemt.

Kast jer ud i det.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar