lørdag den 5. oktober 2013

Produktiv fredag

I torsdags var jeg i Garnhjørnet i Esbjerg, for at hente garn til nogle af mine julegave-hæklerier.
Jeg kan desværre ikke afslører hvad garnet skal bruges til. Julegaver skal jo gerne være en overraskelse :)
Så for tiden får i mest mulighed for at se det garn jeg køber ind...

250.- blev brugt, føj det er en dyr hobby - but I love it!
Og man er jo nødt til at have garn til hækle-projekterne når der er hækleklub om fredagen. 




Et minus ved at have en hækleklub er, at man ser de andres hækle-tilbehør og opdager hvad man selv er nødt til at investerer i...


Fredag formiddag så min frugtskål sådan ud! Overmodne pærer og bananer - lige til at smide ud.
Meen den går ikke, jeg hader madspild, så jeg besluttede mig for at lave lækre muffins inden hækleklubben kom.

Jeg fandt to opskrifter på nettet. En med pære/kanel og en med banan/chokolade.

Dem med banan og chokolade blev virkelig gode, jeg har aldrig smagt så lækker og luftig en banan muffin, så de var helt perfekte.

Pære/kanel blev dog ikke helt så vellykket, da jeg ændrede lidt i opskriften uden at tænke mig om.
Jeg blendede pærerne til mos, istedet for at skære dem i små stykker, så dejen blev meget mere flydende.
Næste gang jeg bager pære-muffins kommer jeg 50g ekstra mel i og bager dem 5 minutter mere. Og de skal helt sikkert bages igen, for smagen er bare mega god!

Så alt i alt en succesfuld bagning og en dejlig fredag med Sunset flute og bland-selv-slik (medbragt af et medlem af klubben), hækling, kage og arbejde om aftenen. 

Glæder mig til januar hvor julens hæklerier kan ligges ind på bloggen. 









Ingen kommentarer:

Send en kommentar