onsdag den 1. maj 2013

Tosset med Golden Retriever

Hele min barndom, har jeg tigget og bedt om at få en hund. Meen, det ville fatter ikke have. "Hunde lugter og så skal de hele tiden luftes" mente han. Så derfor blev det aldrig til andet end en undulat og 2 kaniner.

Jeg har oprettet bloggen "GoldenByHeart", fordi mit hjerte banker for Golden Retrievere. Alle hunde er skønne, men lige præcis denne race, har en særlig plads i mit hjerte. Godmodig og hjertevarm, lige som en rigtig familiehund skal være og samtidig fyldt med energi og lyst til at lære, se det er min drømmehund!

Som 19 årig fandt jeg manden i mit liv og sammen levede vi et skønt nyforelsket liv, i en 2 værelses lejlighed på 5. sal. i Esbjerg by. Vi havde det fantastisk i vores lille lejlighed, men da vi begge er hunde-elskere, manglede der et 4-benet væsen i vores tilværelse. Derfor flyttede vi ud i et lejet rækkehus, hvor drømmen kunne gå i opfyldelse og det skal jeg ellers også love for at den gjorde.
3 døgn efter overtagelse af rækkehuset, skulle vi hente vores lille ny medlem af familien.
Med masse af hjælp fra familie og venner, blev "hytten" gjort klar, så vores Golden Retriever hvalp Carlo kunne gøre sin entré.

Det er snart 2 år siden, at vi hentede vores lille guldklump (som nu er blevet noget større).
Årene har budt på masse af glæde og udfordring. Ingen af os havde prøvet at opdrage sådan en lille størrelse før, så der var meget vi skulle lære og det er der stadig.

Min blog kommer til at omhandle min hverdag som hundeejer, problemer som succeser, skuer og udstillinger, agility og jagttræning, gåture og hverdagshygge, godbidder og træning, kort sagt, alt mellem himmel og jord.

Alle hunde elskere skal være hjertelig velkomne til at følge med i vores "hundeliv".


Her er Carlo den første dag vi fik ham. Lille nuttet uldtot.


Her er Carlo i dag d. 1/5, 4 dage inden hans 2 års fødselsdag.
Lækker hanhund.


2 kommentarer: