torsdag den 2. maj 2013

Træning til skue

Om præcis 1 uge afholder Dansk Retriever Klub Syddanmark Dual Dag i Bække.
Vi deltog sidste år, uden nogen som helst erfaring, men kom alligevel hjem med en BIM rosette.

Vi var super stolte og fik blod på tanden.
Derfor valgte vi at melde os til en rigtig hundeudstilling i Herning. Her var det tydeligt, at der skulle mere til, for at vinde. Konkurrencen var hård og mange entusiastiske hundeejere var mødt op.
Carlo fik "kun" en very good den dag og selvom han havde klaret udstillingen rigtig fint, var vi liiidt skuffede.

Nu, et halvt år senere, er vi kommet os over skuffelsen og er klar til at tage udfordringen op igen.
Så på torsdag deltager vi igen i skuet i Bække.
Derfor er vi gået i intensiv "stå" og "løbe i ring" træning. Det med at stå går rigtig fint, men at løbe uden at have snuden i jorden, det er svært. Godt der er en uge endnu!

Al træning kræver godbidder. Generelt er jeg stor fan af at lave mine egne godbidder, så jeg ved hvad jeg putter i munden på min hund. Men tiden er der ikke altid, til at koge og tørre godbidder. Derfor skulle der handles lidt i maxi zoo i mandags. Her faldt jeg over nogle bitte små godbidder der skal smage af hjort og kartoffel. Lækre, bløde og i mundrette størrelser, lige noget for Carlo (når man nu ikke kan få kogt lever som ellers er livretten). 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar