onsdag den 4. december 2013

De små ting der glæder

Da jeg var 16 år, fik jeg mit første job som reklamebud. Gud hvor jeg hadede det... Stå der, en fredag aften og folde reklamer, til lørdagens rute - i det danske vejr - som ofte bød på regn og blæst (sådan husker jeg det i hvert fald).
Der var kun to glædelige ting ved jobbet. 1: Var selvfølgelig lønnen. Det at få mere end de normale 20.- i lommepenge, var jo fantastisk... Men noget andet der kunne rede hele dagen, var når de søde mennesker på ruten havde lagt en lille ting frem til mig. Så kom der igen smil på læberne og man kunne fortsætte sin rute godt humør og sukker i blodet.

Så fordi jeg ved hvor meget det glæder, husker jeg selv, at ligge en lille ting frem til buddet engang imellem.
I dag står der en pose med hjemmelavet julebag. 

Der er selvfølgelig også en pose til postbuddet

Så en lille opfordring til alle jer andre der ude, gør dagens gode gerning og glæd dem der arbejder for at få post og reklamer frem til dig :D

Nåå ja, så et lille billede af endnu en lysestage, den hvide kom til efter onsdagens hækleklub.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar