mandag den 23. december 2013

Evigheds projekt med en deadline

Så er det endelig tid. Der er nu gået 3 måneder og jeg kan fortælle den lille hemmelighed.
Vi skal være forældre! Og denne gang er det ikke til en hund :)
Jeg er nu 14 uger henne og har termin d. 2. juli 2014.

Jeg har været klar over graviditeten siden oktober og har virkelig skulle beherske mig, for ikke at kaste mig over hækleprojekter til den lille ny!
Men jeg lovede mig selv, at jeg ville blive færdig med juleprojekterne, inden jeg gik i gang med det andet.

Nu er alle julegaver hæklet og jeg kan med god samvittighed, kaste mig ud i mit første evigheds projekt.
Siden jeg opdage bobble-stitch og prøvede hæklestilen af, vidste jeg med det samme, at når jeg engang skulle have børn, så ville jeg hækle et regnbuetæppe i bobler.
Det tager super lang tid, så jeg var klar over, at det var det jeg skulle i gang med som det første.

Derfor gik turen i Garnhjørnet i Esbjerg.
Her købte jeg det billigste bomuldsgarn i alle regnbuens farver.


Cotton 8 - 100% bomuld - 16.- pr. rulle

Nu er jeg så småt kommet i gang (mangler bare en bane med mørkegrøn, så har jeg brugt alle farver). Der ligger allerede mange timer i projektet... Hver række med bobler tager ca. 1 time at hækle (tæppet er 1 m bred og ideen er at det skal være 1,5-2 m langt).

15 rækker indtil videre (ca. 15 cm). Jeg lavede en fejl med de to første gule rækker, så starten ser lidt forskudt ud, men er ellers VILDT tilfreds med resultatet.

Nu stikker manden og jeg så på bryllupsrejse til Paris, hvor vi skal fejre nytår. Vi kører der ned, fordi vi synes det er hyggeligt - bare os to 2x12 timer i en bil :)
Så mon ikke jeg kommer lidt længere med mit hækleprojekt inden år 2014...

Dermed holder bloggen "juleferie" frem til d. 3.1.14
Kan i holde jer muntert og have et godt nytår!!! Vi ses i et fantastisk år 2014. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar