onsdag den 15. januar 2014

Dårlig samvittighed...

Vi har begge oseaner af tid her hjemme, og alligevel bliver mange af de daglige gøremål forsømt - måske fordi man er tilbøjelig til at tænke; "tøjvask, arh, det kan jeg også nå imorgen".
Mange danskere ønsker sig flere timer i døgnet - jeg ønsker mig bare en smule mere rygrad, så jeg fik noget mere ud af de timer jeg allerede har.

Jeg har lært, at hvis man vil ændre en adfærd, så skal man starte i det små. Det nytter ikke noget, at man vil ændre ALT på en gang - for det kan ikke lade sig gøre.
Så nu har jeg fundet 3 ting jeg vil blive bedre til:

1: Gå den lange tur min skønne hund fortjener - hver dag!
2: Give mig selv lov til at hækle meget mere end jeg gør - fordi jeg elsker det!
3: Holde hytten ryttelig, så det ikke skal tage 2-3 timer at gøre rent hver gang, fordi der også lige skal ryddes op inden støve-kluden kan svinges.

I går startede jeg med mit første mål.
Ingen af os har været gode til at gå en ordentlig tur med Carlo - og det er da heller ingen fornøjelse i det her triste grå vejr. Men når det er "overstået", så har man en dejlig træt hund, som kan slappe af frem til næste gåtur - og man har selv så god samvittighed!
Så i går kickstartede jeg mine nye vaner, med at tage mand og hund med til Marbæk.
Vi havde en herlig tur, Carlo blev som altid møg beskidt, men hoppede i havet og blev ren igen.

Her lidt billeder fra turen:

Ikke en sjæl i miles omkreds

Beskidt hund, top klar til at hoppe i vandet - når altså "far" har kastet pinden altså!

Trylle trylle - fin, ren (og våd) hund igen - lige til at tage med hjem.

Igen i dag fik Carlo en god gåtur på 40 minutter - dog med snor på hjemme i vores eget område. Nu ligger han på plænen og spiser et tyggeben der har lagt i blød i regnen nogle dage efterhånden.
Så det går ret godt med mål 1.
Nu påbegynder jeg så mål 2 da jeg har besluttet mig for, at jeg skal hækle indtil jeg skal på arbejde 15.45. Så mål 3 med oprydningen må vente til imorgen. Man kan jo ikke nå det hele hver dag ;)

Inden jeg slutter, vil jeg lige smide mit ynglings citat:
Også som en lille reminder til mig selv!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar